Propozycje Szwajcarowych drabinek

no avatar
saek1985
Posty: 13
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 21:02

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

niedziela 08 mar 2015, 19:50

Dzięki za odpowiedz.
Według mnie oprócz doświadczenia przy budowie dużych piramid, potrzebny jest także odpowiedni charakter. Ale na pewno zamknięcie takiej piramidy jest fajne. :laugh:
Ile pipsów wychodzi u Ciebie konto? TP kiedy ustalasz? Na bieżąco?

Awatar użytkownika
Tomasz-20021
Główny Moderator
Posty: 1707
Rejestracja: czwartek 09 sty 2014, 10:42

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

niedziela 08 mar 2015, 20:17

Swoje konto dopasowywalem do tego co pisal Szwajcar. Wspominal on o obsuwach do 30% i tak dobralem stawke zeby mniej wiecej pokrywalo sie podobnie. Dodalem do tego jeszcze troche na margines bledu. I tak konta Szwajcara waza po 1500-2000 pps. Ja moje ustawillem na 4000 pps - wolniej wszystko sie dzieje ale i tak przewyzsza to czego sie spodziewalem.

Tak, do postawienia tak wielu szczebli trzeba miec dobra psyche i cierpliwosc. Nagroda musi byc zacna. Putanie tylko czy rynki nie zmienily sie az zanadto do takich operacji? Czy nie lepiej zebrac ze stolu kilka piramid po 10 szczebli? Ja dopiero odkrywam z czym to sie je. Planuje otworzyc jakies male konto i tam sobie trzymac pozycje do oporu.

A kiedy zamykam? Obserwuje wazne poziomy historyczne ale z tych wyzsxych tf - tyg i miesieczne i probuje do nich dojechac. Tam zawsze jest jakas wieksza reakcja a przy kilku otwartych zleceniach cyferki skacza jak szalone. Wole swoje zebrac i szukac nowej okazji. Pzdr
"Panie Edison, dlaczego nie rezygnuje pan po 5000 porażek?”, Edison: „Młody człowieku, nie rozumie pan, to nie porażka. Znalazłem tylko 5000 sposobów, które nie działają. Dzięki czemu jestem o 5000 prób bliżej rozwiązania”.

no avatar
saek1985
Posty: 13
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 21:02

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

poniedziałek 09 mar 2015, 17:06

No właśnie myślę, że można by próbować na różnych kontach różne piramidy zagrywać, z innymi celami. Uważam, że to dobre rozwiązanie. Sorry że Cię męczę pytaniami, ale dobrze jest się czegoś dowiedzieć od kogoś, co już coś tam zdziałał w tym temacie. Od Szwajcara, z jego tematu dużo wyniosłem. Trochę mi nie pasuje blokowe rozstawianie zleceń, a widzę że Ty właśnie też na to nie zwracasz uwagi...
Trend określasz z D1? Grasz w ogóle z trendem? Czy raczej szukasz jakiegoś odwrócenia?
Pytam o te pierwsze zlecenie, wiadomo że tu i tak będzie dużo pomyłek, na mniejszym minusie i na większym. Ciekawi mnie jak do tego podchodzisz. Bo ja aktualnie zabieram się do tego i tak sobie myślę, aby określać trend na D1/H4 i wchodzić na wybiciu konsolidacji/swingu.

Awatar użytkownika
Tomasz-20021
Główny Moderator
Posty: 1707
Rejestracja: czwartek 09 sty 2014, 10:42

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

wtorek 10 mar 2015, 11:42

jak przy kazdym nowym pomysle - testowac, katowac az do skutku :D Pytaj pytaj - jesli tylko moge pomoc to pomoge. Pamietaj tylko, ze ja wciaz sie ucze wiec zawsze dodaj margines.

Gram tylko z trendem. Kiedys, jeszcze zanim trafilem na watek Szwajcara, mialem zostac milionerem wlasnie przy pomocy "odwracania trendow". Plan byl zlapac zlecenie z jak najmniejszym sl a RR najlepiej x 1 000 000. Problem w tym, ze trendy nie chcialy sie odwracac. W ten sposob raz na zawsze dotarlo do mnie, ze latwiej zbiegac ze schodow niz czlapac po nich w gore. Trend okreslam jeszcze wyzej niz Ty - tygodniowe i miesieczne sa dla mnie wyznacznikiem. Owszem czas oczekiwania na wejscie wydaje sie wiecznoscia ale dla mnie fx to nie wyscigi.

Pierwsze zlecenie jest (dla mnie) najmniej wazne, zreszta drugie i trzecie rowniez. Grunt to wstrzelic sie w trend. Jesli bedzie dlugi to rowniez zarobisz dolaczajac do niego nawet w polowie lub dalej. Majstersztyk pojawia sie jak juz jedziemy naszym autobusem i wskakuja kolejni pasazerowie - zarzadzanie pozycja - Szwajcar zawsze zwracal na to uwage. Pzdr
"Panie Edison, dlaczego nie rezygnuje pan po 5000 porażek?”, Edison: „Młody człowieku, nie rozumie pan, to nie porażka. Znalazłem tylko 5000 sposobów, które nie działają. Dzięki czemu jestem o 5000 prób bliżej rozwiązania”.

no avatar
saek1985
Posty: 13
Rejestracja: niedziela 22 cze 2014, 21:02

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

środa 11 mar 2015, 17:52

No tak. Zarządzanie pozycją jest bardzo ważne, jeśli nie najważniejsze. Sprawa robi się jeszcze bardziej priorytetowa w piramidowaniu, gdzie jest więcej pozycji otwartych na raz, jest więcej kombinacji i możliwości. Odpowiednie zarządzanie to klucz. Praktyka to chyba najlepsza lekcja...

Awatar użytkownika
Tomasz-20021
Główny Moderator
Posty: 1707
Rejestracja: czwartek 09 sty 2014, 10:42

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

czwartek 12 mar 2015, 11:41

i kolejna widokowka do albumu rodzinnego. Zeby nie bylo, ze pieniazki spadaja z nieba :D Jesli ktokolwiek zaczyna przygode z piramidowaniem prosze pamietac - w razie ruchu w nasza strone mamy deszcz pieniedzy. Jesli cena pojdzie przeciwko, tu nie ma taryfy ulgowej i mozna rwac wlosy z glowy hehe - kazdy kij ma dwa konce.

PS: bardzo podobna fotka na NZDUSD :)
1234.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"Panie Edison, dlaczego nie rezygnuje pan po 5000 porażek?”, Edison: „Młody człowieku, nie rozumie pan, to nie porażka. Znalazłem tylko 5000 sposobów, które nie działają. Dzięki czemu jestem o 5000 prób bliżej rozwiązania”.

no avatar
Darkst
Posty: 48
Rejestracja: wtorek 15 kwie 2014, 14:51

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

czwartek 12 mar 2015, 12:55

Masz jeszcze takie pytanie do Ciebie o Twój MM, jaki stosujesz? Tzn. procent na transakcje czy coś w stylu Szwajcara, że X pipsów to 100% konta?

Awatar użytkownika
Tomasz-20021
Główny Moderator
Posty: 1707
Rejestracja: czwartek 09 sty 2014, 10:42

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

czwartek 12 mar 2015, 13:08

4000 pps to calosc konta
"Panie Edison, dlaczego nie rezygnuje pan po 5000 porażek?”, Edison: „Młody człowieku, nie rozumie pan, to nie porażka. Znalazłem tylko 5000 sposobów, które nie działają. Dzięki czemu jestem o 5000 prób bliżej rozwiązania”.

Awatar użytkownika
tyler_durden
Stały Bywalec
Posty: 151
Rejestracja: sobota 15 wrz 2012, 12:01
Lat na Forex: 0
Rodzaj rachunku: Rachunek rzeczywisty

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

niedziela 15 mar 2015, 02:04

Tomasz-20021 pisze:
marek12578 pisze:cycu20021
Czy masz jakas konkretna metode wchodzenia w pierwsza pozycje?
Czy sa to decyzje oparte o rozne przeslanki i raczej uznaniowe?

Wynik jest bardzo dobry, ale pamietaj ze takie wyniki sie zdarzaja gdy wystapi silny trend a my bedziemy po odpowiedniej stronie rynku. Pozniej na ogol trzeba poczekac, co mnie wiele razy zgubilo i probowalem ruszac rynkiem w konsolidacji.

Akhh
dzieki ale jeszcze sie nie rozpedzajmy. Tak dobry wynik dal kabel, ktory sie rozpedzil na maksa. Poczekajmy na sytuacje kryzysowe kiedy cena sobie pozawraca :D

marek12578
zawsze kieruje sie kierunkiem trendu z wyzszych tf. Dzisiejsze wejscie to taki maly eksperyment bardziej. Nienawidze wszystkiego ponizej d1 ale dla dobra sprawy chwilowo przeprosilem sie z nizszymi interwalami. Na screenie zalaczam dlaczego wszedlem w ta pare.
usdchf.jpg
A co sądzisz o hedgowaniu pozycji ? Czysto teoretycznie np. 2 x L (20p), ale brakuje trzeciego zlecenia L, po którym zgodnie z twoim trading planem zabezpieczasz część zysków trailing stopem i np w tym momencie cena się odwraca i idzie przeciw twoim zleceniom. Co sadzisz o małym hedingu np 1xS za dwukrotna wartosc w odleglosci 20 p od pierwszego L z 2x10p TP(częsciowa realizacja zysków, żeby w zależnosci od rozwoju sytuacji wyjść na zero albo z minimalnym zyskiem) ??

A druga część, to bardzo ciekawie wygląda wykorzystanie przy takim sposobie zawierania pozycji ATR, żeby określić możliwość wybicia. Choćby zaznacznie ostatnich high i low świecy z d1 aby wiedzieć gdzie szukać cofek lub wybic, dziennych trendów z d1.

no avatar
Piter80
Gaduła
Posty: 269
Rejestracja: piątek 10 sty 2014, 21:04

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

niedziela 15 mar 2015, 12:26

Dobra robota Tomasz.
Mysle,ze dobrze szukac s na gbpchf,eurchf,usdchf.ladne piramidy tam mozna ustawic :joy:
pozdrawiam
"Kazdy dzien jest idealny,by zrozumiec.Nauczyc sie tego tu,co naprawde chcemy umiec."

Awatar użytkownika
Tomasz-20021
Główny Moderator
Posty: 1707
Rejestracja: czwartek 09 sty 2014, 10:42

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

wtorek 17 mar 2015, 00:06

tyler_durden pisze:
A co sądzisz o hedgowaniu pozycji ? Czysto teoretycznie np. 2 x L (20p), ale brakuje trzeciego zlecenia L, po którym zgodnie z twoim trading planem zabezpieczasz część zysków trailing stopem i np w tym momencie cena się odwraca i idzie przeciw twoim zleceniom. Co sadzisz o małym hedingu np 1xS za dwukrotna wartosc w odleglosci 20 p od pierwszego L z 2x10p TP(częsciowa realizacja zysków, żeby w zależnosci od rozwoju sytuacji wyjść na zero albo z minimalnym zyskiem) ??

A druga część, to bardzo ciekawie wygląda wykorzystanie przy takim sposobie zawierania pozycji ATR, żeby określić możliwość wybicia. Choćby zaznacznie ostatnich high i low świecy z d1 aby wiedzieć gdzie szukać cofek lub wybic, dziennych trendów z d1.
tak czasem uzywam hedge - tu trzeba bardzo uwazac zeby nie naciupac zlecen w nieskonczonosc. Latwo sie pozniej pomieszac co miales redukowac, co zamykac a co hedgowac wlasnie. Sama idea jest bardzo dobra i pomocna.

Co do drugiej czesci - uzywam tylko trzech wskaznikow - pary oczu i mozgu :D kazdy platformowy wskaznik pokazuje to co sie ZDARZYLO czyli i tak juz to widzisz na wykresie. Zaden wskaznik nie pokaze PRZYSZLOSCI no bo jak niby mialby to zrobic?
"Panie Edison, dlaczego nie rezygnuje pan po 5000 porażek?”, Edison: „Młody człowieku, nie rozumie pan, to nie porażka. Znalazłem tylko 5000 sposobów, które nie działają. Dzięki czemu jestem o 5000 prób bliżej rozwiązania”.

Awatar użytkownika
Tomasz-20021
Główny Moderator
Posty: 1707
Rejestracja: czwartek 09 sty 2014, 10:42

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

wtorek 17 mar 2015, 00:11

Piter80 pisze:Dobra robota Tomasz.
Mysle,ze dobrze szukac s na gbpchf,eurchf,usdchf.ladne piramidy tam mozna ustawic :joy:
pozdrawiam
Piter Ty dopiero kosisz jak uruchomisz pipsokombajn haha. Owszem jak teraz patrze na chfy to az sie lezka w oku kreci. Tam smialo kilka tys pps lezalo no ale z widocznym wykresem jest latwo hehe. Ja jednak tej waluty nie dotykam nawet 3 metrowym kijem.
"Panie Edison, dlaczego nie rezygnuje pan po 5000 porażek?”, Edison: „Młody człowieku, nie rozumie pan, to nie porażka. Znalazłem tylko 5000 sposobów, które nie działają. Dzięki czemu jestem o 5000 prób bliżej rozwiązania”.

no avatar
Piter80
Gaduła
Posty: 269
Rejestracja: piątek 10 sty 2014, 21:04

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

wtorek 17 mar 2015, 13:50

No wlasnie nie tak kolorowo :/ co zarobie na pojedynczych zleceniach to strace na piramidach :D ale probuje piramidowanie ogarnac.Troche nerwow to zjada,ale coz.A Chf waluta jak kazda inna.Czekam na potwierdzenie mojej teorii i wskakuje w S.Wedlug mnie za pare tyg/miesiecy bedzie wyjazd w gore z chf i to nawet 2xwiekszy niz ten w styczniu.
Sprobuje zlapac ten ruch.Pieknie by bylo
Pozdrawiam
"Kazdy dzien jest idealny,by zrozumiec.Nauczyc sie tego tu,co naprawde chcemy umiec."

no avatar
Piter80
Gaduła
Posty: 269
Rejestracja: piątek 10 sty 2014, 21:04

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

wtorek 17 mar 2015, 14:40

A w tej chwili zloto wyglada jak by chcialo isc ostro do gory,Ale mozliwe tez,zeprzedtem zlapia ostatnie minima.
"Kazdy dzien jest idealny,by zrozumiec.Nauczyc sie tego tu,co naprawde chcemy umiec."

no avatar
Piter80
Gaduła
Posty: 269
Rejestracja: piątek 10 sty 2014, 21:04

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

wtorek 17 mar 2015, 17:22

Ehh piramida na zlocie wycieta.
Tomasz jak ustawiasz piramide?Z reki czy oczekujace?
Ja narazie odpuszczam piramidy :/
"Kazdy dzien jest idealny,by zrozumiec.Nauczyc sie tego tu,co naprawde chcemy umiec."

Awatar użytkownika
Tomasz-20021
Główny Moderator
Posty: 1707
Rejestracja: czwartek 09 sty 2014, 10:42

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

środa 18 mar 2015, 12:35

Piter80 pisze:No wlasnie nie tak kolorowo :/ co zarobie na pojedynczych zleceniach to strace na piramidach :D ale probuje piramidowanie ogarnac.Troche nerwow to zjada,ale coz.A Chf waluta jak kazda inna.Czekam na potwierdzenie mojej teorii i wskakuje w S.Wedlug mnie za pare tyg/miesiecy bedzie wyjazd w gore z chf i to nawet 2xwiekszy niz ten w styczniu.
Sprobuje zlapac ten ruch.Pieknie by bylo
Pozdrawiam
heh Piter jesli sie uczysz dopiero niekoniecznie musisz na realu - popstrykaj troche dla zabawy na demo. Piramidy potrafia byc niebezpieczne nawet przy najmniejszym locie jesli zlecen bedzie wiecej. Nerwow nie ma wiecej niz przy klasycznym handlu - powiedzialbym nawet, ze jest ich mniej.

Piter80 pisze:A w tej chwili zloto wyglada jak by chcialo isc ostro do gory,Ale mozliwe tez,zeprzedtem zlapia ostatnie minima.
surowcow nie gram wogole wiec nie pomoge - w zasadzie sam nie wiem czemu tego nie ruszam. Chyba emocji na waltach wystarczy jak dla mnie.
Piter80 pisze:Ehh piramida na zlocie wycieta.
Tomasz jak ustawiasz piramide?Z reki czy oczekujace?
Ja narazie odpuszczam piramidy :/
I tak i tak. Ogolnie czekam na wiekszy ruch - na kilkaset pips - tam zagrywam z reki na zywo co widze. Podczas takiego zjazdu pojawiaja sie mniejsze czy wieksze korekty. Czesto da sie je dosc latwo odczytac - tam zazwyczaj stawiam zlecenia oczekujace.
"Panie Edison, dlaczego nie rezygnuje pan po 5000 porażek?”, Edison: „Młody człowieku, nie rozumie pan, to nie porażka. Znalazłem tylko 5000 sposobów, które nie działają. Dzięki czemu jestem o 5000 prób bliżej rozwiązania”.

no avatar
Piter80
Gaduła
Posty: 269
Rejestracja: piątek 10 sty 2014, 21:04

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

środa 18 mar 2015, 14:45

Dzieki
Na demo nie czuje bluesa :D
A tak na serio to nie jest tez tak,ze wszystko trace.Ucze sie roznych podejsc i co tydzien jestem lepszy :) chyba
Teraz postaram sie piramidke L postawic na gbpjpy.
"Kazdy dzien jest idealny,by zrozumiec.Nauczyc sie tego tu,co naprawde chcemy umiec."

no avatar
Piter80
Gaduła
Posty: 269
Rejestracja: piątek 10 sty 2014, 21:04

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

środa 18 mar 2015, 14:51

15 zlecen ustawione.Zobaczymy jak to pojdzie :D
"Kazdy dzien jest idealny,by zrozumiec.Nauczyc sie tego tu,co naprawde chcemy umiec."

Awatar użytkownika
Tomasz-20021
Główny Moderator
Posty: 1707
Rejestracja: czwartek 09 sty 2014, 10:42

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

środa 18 mar 2015, 14:54

Ty chyba zagrywasz z nizszych tf - ja tego nie czuje. U mnie kroluja wysokie interwaly i poki co wakacje, obserwacja i oczekiwanie na swoje. Niech sobie pomiela, wyczyszcza i wypiora rynek i zdecyduja sie gdzie ida - wtedy wyleze spod miotly i uczepie sie nogawki :D
"Panie Edison, dlaczego nie rezygnuje pan po 5000 porażek?”, Edison: „Młody człowieku, nie rozumie pan, to nie porażka. Znalazłem tylko 5000 sposobów, które nie działają. Dzięki czemu jestem o 5000 prób bliżej rozwiązania”.

no avatar
Piter80
Gaduła
Posty: 269
Rejestracja: piątek 10 sty 2014, 21:04

Re: Propozycje Szwajcarowych drabinek

środa 18 mar 2015, 17:06

Gram na h4.Na nizszych interwalach szukam mapy.Jak narazie wszystko idzie idealnie.Spodziewam sie 3 pinbarow.2 najdluzszy :gj:
Piramida na demo.Tak na wszelki wypadek.Sl bedzie pod obecna swieca h4 jak sie ukonczy.Tp na 182.000:D
"Kazdy dzien jest idealny,by zrozumiec.Nauczyc sie tego tu,co naprawde chcemy umiec."

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości