Drodzy Użytkownicy!
Forum rośnie w oczach i czas najwyższy dokończyć projekt nowego regulaminu. Poniżej znajduje się najbardziej aktualna wersja wraz z poprawkami wynikającymi z doświadczeń jakie mieliśmy przez ostatni rok naszego wspólnego dyskutowania. Koncepcja, jaka zawsze mi przyświecała, to moderowanie forum nastawionego przede wszystkim na użytkowników, ich wygodę i poczucie że mają decydujący wpływ na kształt tego miejsca. Mam nadzieję, że to się udało, że czujecie się częścią forum, czujecie tu swobodę ale też odpowiedzialność za to, żeby było to fajne miejsce do dyskusji.
Pamiętajcie proszę, że forum internetowe to platforma gdzie przebywamy w szerszym gronie, a nasze wpisy są widoczne dla osób postronnych i pozostają takimi zwykle przez długi czas. Starajmy się zatem, aby były jak najlepszym świadectwem o nas.
Tekst regulaminu będzie uzupełniany w miarę nowych doświadczeń, a poprawki mam nadzieję będą się zdarzały jak najrzadziej. Poszczególne punkty regulaminu starałem się zredagować w miarę ściśle i jednoznacznie, ale wiadomo, zawsze może się zdarzyć coś nieuwzględnionego - szczególnie, że regulamin w zamyśle miał być krótki, prosty i łatwy w stosowaniu. W każdej niejasnej sytuacji rozsądek i powściągliwość niech będą regułą nadrzędną.
1. Porządek na forum.
1.1. Na forum dopuszczalna jest dyskusja nosząca podstawowe znamiona kultury, podstawy ortografii oraz stylistyki.
1.2. Na forum obowiązuje zakaz używania słów wulgarnych, także w sposób dorozumiany/wykropkowany, np. "&#*@&^$"
1.2b. Zakazane jest obrażanie innych osób w sposób bezpośredni, ale też dorozumiany. Obrażanie bliżej nieokreślonych osób, np. "Polaczków" również jest niedozwolone.
1.3. W kwestiach nieujętych w regulaminie, zastosowanie ma Netykieta ( http://pl.wikipedia.org/wiki/Netykieta )
1.4. Zabronione jest zamieszczanie w postach treści łamiących prawo polskie, m.in. naruszających prawo autorskie, prawo karne czy prawo cywilne. Każdy forumowicz jest prawnie odpowiedzialny za treści, które zamieszcza w swoich postach.
1.5. Niektóre działy posiadają własny regulamin, który jest uzupełnieniem niniejszego regulaminu forum.
2. Odnośniki komercyjne i niekomercyjne.
2.1. Odnośniki zamieszczane na forum w celach zarobkowych należy umieszczać tylko w dziale "Komercyjnie" lub ewentualnie w podpisie (ustawianym w profilu).
2.2. Odnośniki zamieszczane na forum w celach informacyjnych można umieszczać praktycznie wszędzie, należy jednak pamiętać, że takie linki mogą naruszać Netykietę swoją ilością (zaśmiecanie) bądź treścią do której się odnoszą (niemerytoryczne).
2.3. Wyjątkiem są sekcje dotyczące brokerów, gdzie mogą oni umieszczać informacje o ofercie, promocjach oraz wydarzeniach, itp.
3. Podpisy pod postami.
3.1. Podpis pod postem może liczyć maksymalnie 3 linijki, a jeśli jest w formie graficznej, to maksymalnie 600x40 px.
3.2. Nie umieszczamy bannerów czy grafik w podpisach. Wyjątek stanowią userbar'y, w tym także te z portali służących do publikacji wyników inwestycyjnych.
4. Zasady dobrej moderacji:
4.1. Każdy post może być moderowany przez osobę posiadającą stosowne uprawnienia: moderatora forum, moderatora globalnego, opiekuna forum, administratora.
4.2. Każdy przypadek moderacji powinien zawierać wszystkie wskazane elementy: prefix 'mod', nick osoby moderującej, wyjaśnienie przyczyny moderacji, kolor czerwony lub ciemno czerwony: #BF0000, #FF0000
4.3. Kolory czerwony oraz ciemno czerwony: #BF0000, #FF0000, są zastrzeżone dla moderacji. Użytkownicy nie powinni używać ich w treści postów.
4.4. Administratorzy mogą przyznawać użytkownikom ostrzeżenia za łamanie regulaminu lub niestosowanie się do poleceń porządkowych administracji. Trzy ostrzeżenia oznaczają czasowy zakaz pisania na forum. Nagminne łamanie zasad forum prowadzi do trwałego zakazu pisania lub nawet blokady adresu IP.
4.5. Osoba posiadająca uprawnienia moderatora lub administratora forum powinna wykazywać się kulturą osobistą i stanowić przykład dla użytkowników.
5. Akceptacja Regulaminu Forum.
Użytkownik potwierdzając rejestrację za pomocą linku przesłanego w wiadomości e-mail akceptuje Regulamin Forum. Użytkownik wyraża tym samym zgodę na otrzymywanie prywatnych wiadomości oraz wiadomości e-mail od administracji.
6. Użytkownicy i prawa autorskie.
6.1. Użytkownik wyraża zgodę na nieograniczoną czasowo publikację na forum treści i utworów dobrowolnie przez niego zamieszczanych przy użyciu przycisku "wyślij", "dodaj załącznik", itp.
6.2. Konto założone na forum należy do forum i zostaje użytkownikowi przydzielone do bezpłatnego oraz wyłącznego używania w zgodzie z regulaminem oraz zasadami prywatności.
6.3. Jedna osoba może użytkować w tym samym czasie tylko jedno konto na forum. Posiadanie równolegle dwóch lub więcej kont możliwe jest tylko w wyjątkowych wypadkach i po uzgodnieniu z administracją.
6.4. Wszelkie zmiany w obrębie danych konta użytkownika mogą być przeprowadzane przez użytkownika w panelu ustawień profilu według jego własnego uznania, o ile nie naruszają zasad forum.
6.5. Zmiana nazwy użytkownika może mieć miejsce na prośbę użytkownika lub w wyniku naruszenia regulaminu (np. wulgaryzm w nazwie), tylko w uzasadnionych przypadkach i tylko jeśli administracja forum uzna to za stosowne. Każdy taki przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.
6.6. Usunięcie profilu użytkownika może mieć miejsce tylko w uzasadnionych przypadkach, jeśli administracja uzna to za stosowne. Każdy taki przypadek będzie rozpatrywany indywidualnie.
7. Regulamin wchodzi w życie z początkiem października.
Dyskusja na temat regulaminu: http://forum.comparic.pl/viewtopic.php?f=32&t=2174
Regulaminy dodatkowe dla poszczególnych działów:
Regulamin działu "Dzienniki Traderów" http://forum.comparic.pl/viewtopic.php?f=2&t=3272
Regulamin działu "Konkursy i bonusy dla traderów" http://forum.comparic.pl/viewtopic.php? ... 472#p29472
Regulamin działu "Kursy, szkolenia i webinary" http://forum.comparic.pl/viewtopic.php? ... 471#p29471
Regulamin działu "Reklamy, oferty, linki komercyjne" http://forum.comparic.pl/viewtopic.php?f=12&t=2855
REGULAMIN FORUM [WAŻNE]
Re: REGULAMIN FORUM [WAŻNE]
Aktualizacja 4-02-2016
1. Dodałem we wstępie akapit:
1. Dodałem we wstępie akapit:
2. Zmieniłem rozmiar czcionki na domyślny.Pamiętajcie proszę, że forum internetowe to platforma gdzie przebywamy w szerszym gronie, a nasze wpisy są widoczne dla osób postronnych i pozostają takimi zwykle przez długi czas. Starajmy się zatem, aby były jak najlepszym świadectwem o nas.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości